Dział Gospodarki Mieszkaniowej
ul. Fabryczna 7a, 57-540 Lądek-Zdrój
Kontakt telefoniczny
Kontakt
Kierownik
tel. 748 146 345, kierownikdgm@lukladek.pl
Administracja mieszkaniowa
tel. 748 146 345, kom. 693 830 685,
administrator@lukladek.pl
Rozliczenia czynszów
tel. 748 146 345, czynsze@lukladek.pl
Pliki do pobrania
Usługi
Oferujemy usługi konserwacyjne w zakresie:
– usługi ogólnobudowlane,
– usługi dekarskie,
– usługi sanitarne,
– usługi ślusarskie,
– usługi szklarskie,
– usługi transportowe.
oraz natychmiastową pomoc w usuwaniu powstałych awarii
Zadzwoń! Tel. 748 146 345
Zarządzanie nieruchomościami
Działamy na rynku profesjonalnych zarządców w oparciu o zapisy ustawy z 24 czerwca 1994r. o własności lokali (Dz. U. z 2015r., poz. 1892) i innych ustaw, według aktualnego stanu prawnego.
Ofertę kierujemy do wspólnot mieszkaniowych w zakresie kompleksowej obsługi nieruchomości:
Obsługa administracyjna
– prowadzenie wykazu lokali mieszkalnych i użytkowych, właścicieli lokali,
najemców,
– przygotowywanie i zwoływanie zebrań członków wspólnoty,
– przygotowywanie projektów uchwał,
– powiadamianie o podjętych uchwałach,
– prowadzenie korespondencji w imieniu zarządu wspólnoty mieszkaniowej z wła
ścicielami lokali, najemcami, instytucjami państwowymi i innymi podmiotami,
– zapewnienie utrzymania w należytym stanie sanitarnym nieruchomości wspól-
nych służących do wspólnego użytku mieszkańców i innych użytkowników
nieruchomości,
Obsługa księgowa
– prowadzenie pozaksięgowej ewidencji przychodów i kosztów wspólnoty zgodnie z uchwałą właścicieli lokali podjętej w tej sprawie,
– dokonywanie naliczeń wysokości opłat za lokale mieszkalne i użytkowe,
– kontrola wpływających dokumentów księgowych pod względem formalnym oraz
terminowa realizacja płatności,
– wystawianie not księgowych, rachunków i faktur,
– kontrola wydatków w ramach rocznych planów gospodarczych i podejmowanie
stosownych działań w celu zabezpieczenia płynności finansowej nieruchomości,
– dokonywanie okresowych rozliczeń mediów w lokalach mieszkalnych i użytkowych,
– sporządzanie dokumentacji, wniosków kredytowych do banków na sfinansowanie
remontów oraz obsługa zaciągniętego kredytu,
– lokowanie wolnych środków na lokatach terminowych i rachunkach oszczędno
ściowych nieruchomości,
– przedsądowa windykacja należności nieruchomości,
– udostępnianie danych finansowych członkom zarządów wspólnot mieszkaniowych oraz właścicielom lokali
– przygotowywanie projektów regulaminów rozliczania mediów,
– wypełnianie wniosków o przyznanie dodatków mieszkaniowych,
– sporządzanie zgodnie z obowiązującym prawem deklaracji podatkowych do urzę-
dów skarbowych,
– przygotowywanie deklaracji i rozliczenia z urzędami skarbowymi i ZUS,
Obsługa techniczna
Utrzymanie w należytym stanie technicznym budynku i urządzeń technicznych przez:
– zlecenia usuwania awarii i dokonywania napraw,
– zapewnienie bieżącej konserwacji napraw i remontów przez specjalistyczne firmy
konserwacyjne i remontowe,
– przygotowanie umów z wykonawcami robót,
– końcowe rozliczenie wykonanych robót,
– zapewnienie wymaganych prawem okresowych przeglądów budynków i instalacji
technicznych,
– realizacja zaleceń zawartych w protokołach z okresowych przeglądów technicz-
nych budynków,
– prowadzenie książki obiektu budowlanego.
Obsługa prawna
– doradztwo w sprawie funkcjonowania wspólnot mieszkaniowych,
– opiniowanie treści szczególnych uchwał,
– sporządzanie pozwów sądowych,
– sporządzanie komorniczych wniosków egzekucyjnych,
– sporządzanie wniosków do sądów wieczystoksięgowych o wpis
Wykonujemy czynności zwykłego zarządu na podstawie umowy o zarząd nieruchomością wspólną, za wynagrodzeniem negocjowanym z klientami.
Zarządzanie gminnym zasobem komunalnym
Zarządzamy gminnym zasobem komunalnym stanowiącym własnośc Gminy Lądek-Zdrój na podstawie zawartej umowy o zarządzanie.
Gminny zasób komunalny obejmuje obiekty położone na terenie:
– miasta Lądka-Zdroju,
– wsi Radochów,
– wsi Trzebieszowice,
– wsi Stójków.
Gminny zasób komunalny stanowią:
– lokale mieszkalne,
– użytkowe (lokale usługowe przeznaczone przede wszystkim do celów działalności gospodarczych),
– gospodarcze (piwnice, komórki, garaże, itp.)
W ramach zarządu i administracji zasobami prowadzimy sprawy:
– ewidencja zasobów komunalnych,
– najem, dzierżawa, użyczenie lokali (nawiązywanie i rozwiązywanie umów)
– kontrola, egzekwowanie i windykacja należności z tytułu zawartych umów,
– eksploatacja, utrzymanie techniczne zasobów i remonty bieżące.